Историята на фирма Мори започва преди три поколения и повече от седемдесет години пълна отдаденост. Това превръща фирмата от малка работилница в световно уважаван концерн.
Началото на отдела за месингови продукти е поставено от главата на фамилията Никола Мори през 1930 година. През 50-те години на миналия век синовете му Жаетано, Силвио, Артуро и Аристид развиват продуктовата гама и откриват нови пазари с производство на прибори от неръждаема стомана и основават марката Моринокс. Фирмата има представяне на борсата от 1975 година.
Друга важна стъпка в развитието на Мори е постигната през 1989 г. – построяването и откриването на новата централа на фирмата в Лумедзане, с разгърната застроена площ от повече от 12000 кв.м.
Заедно с инвестициите в технически и организационни нововъведения, фирма Мори развива и своите маркетингови, търговски и комуникационни умения, с което подобрява и отличава своята „фирмена политика“.
Изключителното внимание към всеки детайл, както и сертификатите за контрола на качеството, започнали в началото си през 90-те години на миналия век, водят до придобиване на универсален сертификат UNI ISO 9002 през 1998 г., както и подновяването му през 2002 г. до UNI ISO 9001. Цялата богата история на фирмата е представена във всеки продукт с марката Мори, като 80-те години са повратна точка за развитието на нашите продукти.
Непрекъснатото търсене на нови стилове, както и срещата с Карла Ненчиони и Армандо Молери, водят до началото на две много важни концепции: да се предлагат не само отделни продукти, а и цели колекции, както и комбинирането на класическа неръждаема стомана с благородни и по-модерни материали.
Знаейки колко е важен дизайнът за тази индустрия, Мори работи със световно известни дизайнери още от началото на 90-те години на миналия век. Тази тенденция се развива през следващите няколко години – Джианандреа Джуни, Франческo Морано и други утвърдени професионалисти се присъединяват към главната дизайнерка Мария Грация Фиоко, за да съзадат уникални и пълни с индивидуалност колекции. Мори винаги са се старали да създават водещи международни тенденции, както и да слушат и уважават мнението на клиентите си.
Тези две концепции са ключови за създаването на нови продукти – с прекрасна визия, без това да намалява тяхната практичност – цели, които подкрепят непрекъснатия стремеж към високо качество. Филисофията на Мори за дизайн води до създаването на естетически продукти отвъд съвременните тенденции. Международният успех на фирмата е продукт, както на решенията, които се взимат по време на производството и сервизирането, така и на нашата отдаденост за успешна и продуктивна комуникация.